Maaltijd archief: Hoofdgerecht

Quesadilla’s met zwarte bonen en appel-koolslaw

Snert zonder erwt

Erwtensoep, een heerlijk gerecht voor de koude dagen! Maar nu ik wat vaker paleo probeer te eten past dit niet meer goed in mijn dieet. Want erwten zijn helaas geen paleo. Ze bevatten weinig voedingsstoffen, weinig eiwitten, veel koolhydraten plus nog wat stofjes die niet zo fijn voor je zijn zoals fytaten, lectines en saponinen. …

Lees verder »

Vegetarische curry met ei en bloemkoolrijst

Een lekker vegetarisch, paleo recept om je vingers bij af te likken. De meeste ingrediënten zal je al wel in huis hebben (kruiden, eieren, blikje gepelde tomaten) dus voor dit gerecht heb je bijna niets meer nodig.

Bonensalade

Een voedzame salade, ideaal voor een warme dag of om bijvoorbeeld mee te nemen voor een picknick. Geschikt als voor- en hoofdgerecht.

Auberginetorentje

Weer zo’n makkelijk, gezond gerecht waar je je vingers bij aflikt. En, het is een echt kunstwerkje op tafel. Geschikt als hoofdgerecht voor 2 personen, of als voorgerecht voor 4 personen.

Maissoep met krokante chorizo

Een heerlijk romige soep met verse mais, kikkererwten, paprika en krokant gebakken chorizo. Na een drukke werkdag lepel je deze zo naar binnen!

Kipsaté met gado gado

De paleo-smulvariant van nasi. Lekker veel groenten, kip, noten en satésaus. Bij dit recept mis je de rijst absoluut niet! Geen zin, tijd of niet alle ingrediënten in huis om zelf satésaus te maken? Gebruik dan kant-en-klare satésaus en breng deze op smaak met ingrediënten uit dit recept naar keuze.

Witlofsalade anders

Normaal denk je bij witlofsalade aan fruit: appels, mandarijntjes etc. Deze salade is net even anders maar zeker niet minder lekker. Als gezonde lunch (2 personen), of als bijgerecht (4 personen).

Rijstovenschotel met courgette, gehakt en prei

Witlofbootjes

Dit gerecht is een echte eye-catcher en nog lekker ook!

Oudere berichten «