«

»

jul 27 2012

Tijd is geld: een leerzame les voor Connexxion

Dit keer geen geklaag over niet vertrekkende treinen of openbaar vervoer dat veel te laat is. Nee, het gaat over de tram die regelmatig te vroeg vertrekt. Vandaag waren het drie hele minuten.

Drie minuten Connexxion! Door die drie minuten had ik mijn tram kunnen missen. Door werkzaamheden rijden ze nu maar elke tien minuten, waardoor ik 13 minuten had moeten wachten op de volgende. Door die 13 minuten mis ik de trein uiteraard ook waardoor ik een half uur later in Den Haag zou zijn. En een half uur later heb ik niet meer zo’n mooie aansluiting op de metro, dus zijn die 3 minuten vertraging er ‘zomaar ineens’ 33 geworden?

Weet je wat dat kost Connexxion? 33 minuten te laat op mijn werk kost, omgerekend naar uurloon, €41,25. En ik ben vast niet de enige die de tram voor mijn neus zag wegrijden, dus doe dit bedrag gerust keer tien voor de onkosten die jullie veroorzaakt hebben. Met ‘maar’ drie minuutjes. Dus.

Daar komen nog de kosten bij voor het indienen van een klacht en de kosten die jullie moeten maken om de klacht te behandelen. Al stelt dat vooralsnog weinig voor. Want uit jullie onderzoek komt altijd ‘bij ons is niet bekend dat er is afgeweken van de dienstregeling’ voort. Nee, je zou maar eens toe moeten geven dat je niet te laat, maar te vroeg bent vertrokken. Schaam je diep. En een onderzoek instellen kost veel te veel tijd, meer dan die drie minuten die je recht moet zetten. Waarom zou je die reiziger, die de moeite heeft genomen een klacht in te dienen over drie minuten, uberhaupt geloven?

@Connexxion: leer je medewerkers maar snel klok kijken. Want tijd is geld, en dus kostbaar. Dus neem mij mijn tijd niet af, want zoals je ziet zijn het hele dure minuten!

 

5 pings

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.